ایران ملک
ایران ملک
جاذبه گردشگری پردیس

جاذبه های گردشگری پردیس

جاذبه های گردشگری شهر پردیس :

به دلیل موقعیت خاص مکانی و جغرافیایی، جاذبه های گردشگری پردیس و مناطق توریستی زیادی در اطراف شهر پردیس میباشد.

به موجب همین امر شهر پردیس جذابیت زیادی برای همه به خصوص ساکنین این شهر دارد. در ادامه با ما همراه باشید، که به معرفی این مکان ها بپردازیم.

رودخانه جاجرود :

رودخانه جاجرود از آن مناطقی است، که هم به تهران نشینان نزدیک است. و هم هر آنچه از یک طبیعت بکر و زیبا انتظار دارید، در اختیارتان میگذارد.

این رودخانه از کوه های کلون بستک در شمال روستای دربندسر سرچشمه میگیرد و به دریاچه سد لتیان طغیان میکند. این رود از میان شهر جاجرود عبور میکند، و در آخر به رودخانه کرج در جنوب تهران میریزد.

رودخانه جاجرود گردشگری پردیس

پل شاه عباسی :

یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی استان تهران پلی ۸۵۰ ساله بر روی رودخانه جاجرود در روستای سعید آباد است.

این پا با شکوه در فاصله ۱۰ کیلومتری از شمال شرق تهران قرار دارد، که از آثار دوران سلجوقیان محسوب میگردد. قبل از ساخت پل سیمانی جاجرود، این پل تنها معبر مواصلاتی استان تهران به مازندران بود.

پل شاه عباسی

آبشار کمرد :

روستای کمرد یکی از روستاهای خوش آب و هوا در ۲۰ کیلومتری شمال شرق استان تهران است.

آبشاری به ارتفاع ۲۰ کیلومتر در این روستا قرار دارد، که در دیواره‌ی آن یک غار به مساحت ۱۰ متر مربع به نام عاز چهل دختر قرار میگیرد.

وجود این ابشار در کنار غار و آب و هوای عالی این منطقه را به مکانی جذاب برای گردشگری تبدیل نمود.

آبشارکمرد گردشگری پردیس

روستای واصفجان :

روستای واصفجان با قدمتی ۸۰۰ ساله و با فاصله ۳ کیلومتری در شمال فاز یک شهر پردیس قرار دارد.

این روستا بر فراز تپه ای که سراسر جبهه شمالی و غربی آن را کوهای نسبتا بلند و جبهه شرقی و جنوبی آن را تپه ماهور های کم ارتفاع در دارد، واقع است، که موجب خاص و جذاب بودن این منطقه شده است.

واصفجان

دشت سیاه پالاس (لار) :

دشت سیاه پالاس که به طبیعت خاص و منحصر به فرد خود معروف است. در نزدیکی شمال شرقی استان تهران قرار دارد، که یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب میگردد.

این دشت جز پارک ملی لار میباشد، که دارای گونه های محتلفی از گیاهان و جانوری متفاوتی است.از جمله این گونه ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • گیاهان دارویی
  • سبزی کوهی
  • خرس
  • گربه وحشی
  • پلنگ
  • روباه
  • اسب
  • و ‌…
دشت لار گردشگری پردیس

سدلتیان :

این سد بر روی رودخانه جاجرود در شمال شرقی استان تهران بنا گردید. لازم به ذکر است، از این بنا به عنوان شاهکار معماری رود جاجرود یاد میشود.

وجود این سد علاوه بر تامین آب استان تهران و مزارع اطراف، به دلیل نزدیکی به تهران و شنیدن صدای گوشنواز آب و تنفس هوای پاک و خنک، این منطقه کوهستانی زیبا را برای پیک نیک و کمپینگ بسیار مناسب نمود.

سد لتیان

کلام آخر :

در این مطلب سعی بر این شد، که مناطق تفریحی و جاذبه های گردشگری پردیس را معرفی نماییم. برای اطلاعات ببشتر از شهر پردیس به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *