ایران ملک
ایران ملک
فاضلاب پردیس

فاضلاب پردیس

ماجرای ورود فاضلاب شهر پردیس به سد ماملو!

محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، در دی ماه سال 1400 اظهار کرد: تا ماه گذشته فاضلاب شهر پردیس وارد سد ماملو می‌شد. که با اقدامات صورت گرفته، و ایجاد مدول دوم تصفه‌ خانه پردیس، فاضلاب فازهای  ۹ و ۱۱ و فاز ۵، به تصفیه‌ خانه شرکت آب و فاضلاب تهران وارد می‌ شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، با تاکید بر اینکه طبق قانون، مسکن مهر پردیس موظف بود. که تصفیه‌خانه فاضلاب ایجاد، و عملیات تصفیه را انجام دهد. تصریح کرد: برنامه طبق زمان‌ بندی پیش نرفت.

به همین دلیل فاز دوم تصفیه‌ خانه پردیس را که راه‌ اندازی کردیم. میزانی را که می‌ توانستیم به تصفیه‌ خانه فاضلاب شرکت منتقل کردیم.

بختیاری با بیان اینکه در این راستا، فاضلاب فازهای ۹، ۱۱ و ۵ وارد تصفیه‌خانه شرکت آب و فاضلاب تهران شد. افزود: بعد از آن که تصفه خانه باغ کمش راه‌ اندازی شود، فاضلاب این فازها وارد این تصفیه‌ خانه میشود.

تصفیه خانه شماره2 فاضلاب پردیس:

بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت عمران پردیس، عملیات اجرایی تصفیه خانه شماره ۲ این شهر که قرار است؛ فاضلاب مسکن مهر فاز ۸ را تصفیه کند. توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) سرعت میگیرد.

پروژه تصفیه خانه شماره ۲ پردیس، از تیرماه سال 1400  توسط محمد اسلامی، وزیر وقت راه و شهرسازی آغاز شد. مدت اجرای طرح، دو سال تعیین شد. اما از آن زمان تاکنون اجرای پروژه با فراز و نشیب‌ هایی همراه بود.

فاضلاب

آخرین وضعیت تصفیه خانه شماره2:

مدیر کارگاه تصفیه خانه شماره ۲ پردیس، درباره آخرین وضعیت این پروژه اعلام کرد. که عملیات خاکبرداری به اتمام رسید. و اجرای ساختمان های جنبی آغاز شد. در نهایت پروژه در حال آرماتور بندی و قالب بندی جهت بتن ریزی است.

با توجه به نوع قرارداد مشارکتی با قرارگاه برای اجرای این پروژه، همه هزینه‌ های این پروژه به صورت تهاتر اراضی خواهد بود.

در همین خصوص و به منظور تسریع در اجرای عملیات تصفیه‌ خانه، با تاکید «پیمان پیرفرشی»، سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس، تهاترهای لازم برای تامین منابع مالی انجام شد. و در سوی مقابل انتظار از مجموعه قرارگاه جدیت بیشتر در تکمیل تصفیه‌ خانه است.

فاضلاب های مسکن مهر پردیس:

به گفته پیرفرشی، پروژه تصفیه‌خانه شماره ۲ فاضلاب پردیس، که در ۲ مدل اجرا میگردد، باعث می‌ شود؛ تا فاضلاب فازهای مسکن مهر به این محل منتقل شود. و دیگر مشکلی بابت فاضلاب در پردیس وجود نداشته باشد.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: تا زمان اجرای کامل این پروژه، فاضلاب فازهای 5، ۹ و ۱۱ مسکن مهر به‌طور موقت به تصفیه‌ خانه شماره یک پردیس منتقل می‌ شود. و فاضلاب فاز هشت نیز به لاگون‌های موقت احداثی توسط شرکت عمران ایران هدایت میشود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *