ایران ملک

فاز 1 پردیس

وبلاگ , شهر پردیس

۲۷ تیر ۱۴۰۲ 491 بازدید
ایران ملک
فاز 1

فاز 1 پردیس

تاریخچه تاسیس و موقعیت مکانی فاز 1:

فاز 1 شهر پردیس، در 30 کیلومتری شهر تهران قرار دارد. از سمت شرق با فاز3 و از سمت غرب  با فاز2 و از شمال با رشته کوه البرز و از جنوب با فاز 6 همجواری دارد. این فاز در ضلع شمالی اتوبان پردیس- تهران قرار گرفته است.

فاز1 یکی از قدیمی ترین بخش های شهر میباشد، و اکثر آپارتمان ها موجود در این فاز قدیمی و بالای 18 سال ساخت وخانه های ویلایی  در این فاز تقریبا نوساز هستند. فاز1 به 4 محله تقسیم شده است که محله یک و چهار در شمال میدان عدالت و محله دو و سه در جنوب میدان عدالت قرار گرفته است.

فاز یک شهر پردیس به دلیل برخورداری از امکانات رفاهی ، شهری ( مجتمع های تجاری و اداری ، بانک ها ، سینما ، سازمان های دولتی)  جمعیت زیادی را در خود جای داده است. میدان عدالت معروف ترین میدان شهر جدید پردیس میباشد. که در فاز1 قرار دارد، و خیابان های فروردین شمالی و فروردین فروردین جنوبی اولین خیابان ها  پردیس هستند که  در فاز یک قرار گرفتند.

نقشه فاز 1
نقشه فاز 1

محله های فاز 1 پردیس:

محله یک :

 محدوده خیابان فروردین جنوبی تا خیابان ابن سینا که شامل خیابان های لاله، نوروز، دانش، شقایق، میباشند جزء محله ی یک هستند. ساختمان های این محله شامل تعاونی ساز، شخصی ساز، آپارتمانی و ویلایی میباشد .این محله از بهترین محله های فاز1 میباشد.

محله دو :

بخشی از خیابان فروردین جنوبی تا بهار غربی که شامل خیابان های مهتاب، آفتاب، طلوع، سایه میباشند ،جزء محله ی دو هستند. ساختمان های این محله شامل تعاونی ساز و آپارتمانی میباشد.

محله سه :

محدوده فروردین جنوبی تا بهار شرقی که شامل خیابان های سعدی، یوشیج ، شاملو، نیایش، شهریار،شمس تبریزی میباشند، جزء محله ی سه هستند. ساختمان های این محله همانند محله 2 شامل تعاونی ساز و آپارتمانی میباشد.

محله چهار :

خیابان فرودین شمالی، خیابان ابن سینا، خلیج فارس شمالی و چمران که شامل خیابان های  خیابان دکترحسابی، خیابان شهید زاهدی، خیابان اکبری می باشد، جزء محله 4 هستند. این محله بالاترین محله ی فاز1 است.ساختمان های این منطقه شامل تعاونی ساز، شخصی ساز، آپارتمانی و ویلایی میباشد.

پردیس
میدان عدالت
نمایی دیگر از میدان عدالت

امکانات تفریحی، فرهنگی، تجاری، درمانی و آموزشی فاز 1 شهر پردیس :

پاساژ گلها قدیمی ترین پاساژ پردیس میباشد. که در این فاز قرار دارد، سینما جام جم و استخر گلها اولین مراکز تفریحی و فرهنگی پردیس هستند؛ که در در این فاز  قرار دارند. ازدیگر مجتمع های تجاری_اداری این بخش میتوان به مجتمع های ولیعصر،آسمان، یاس، کوثر، آلادیوم، نگاران،  پردیس پلازا، جام جم، کوروش و افتاب اشاره کرد.

از اصلی ترین مراکز تفریحی و ورزشی میتوان به باشگاه تشریفات در فروردین شمالی اشاره کرد.

همچنین بانک مسکن و بانک سپه نیز در این فاز فعالیت دارند.

دو مجتمع درمانی در فروردین جنوبی و یک کلینیک پزشکی در فروردین شمالی قرار دارند. تعداد زیادی داروخانه و آزمایشگاه پزشکی در فاز ۱ هستند. 

ازقدیمی ترین مساجد هم میتوان به مسجد امام علی واقع در فروردین جنوبی خیابان نیایش اشاره کرد.همچنین مسجد الزهرا نیز در این فاز قراردارد.

همچنین کلانتری ، اداره عمران ،اداره مالیات، فرمانداری و بسیاری مراکز مهم اداری دیگر در این فاز قرارگرفته اند. البته باید در نظر داشت که اداره عمران مسکن مهر در فروردین جنوبی میباشد

بخشی از امکانات آموزشی فاز 1 پردیس عبارتند از :

  1. مدرسه دخترانه اندیشه دانش مقطع ابتدایی(غیردولتی)
  2. مدرسه پسرانه امام جعفر صادق مقطع ابتدایی(دولتی)
  3. مدرسه پسرانه امام جعفر صادق مقطع متوسطه (دولتی)
  4. مدرسه دخترانه خدیجه کبری مقطع متوسطه(دولتی)
  5. مدرسه پسرانه منتظران قائم مقطع متوسطه(غیردولتی)
  6. مدرسه دخترانه اندیشه دانش مقطع دبیرستان(غیردولتی)
  7. مدرسه دخترانه فریار مقطع ابتدایی( غیردواتی)
  8. مدرسه پسرانه فطرت 2 مقطع ابتدایی( دولتی)
  9. مدرسه پسرانه شهید بهشتی مقطع متوسطه (دولتی)
  10. مدرسه دخترانه حضرت معصومه 2 مقطع ابتدایی(دولتی)
  11. مدرسه دخترانه حضرت معصومه 1 مقطع ابتدایی(دولتی)
شرکت عمران پردیس
شرکت عمران شهر پردیس
خیابان فاز 1
فروردین جنوبی
فروردین شمالی
خیابان فروردین شمالی
اب انجیرک فاز 1
اب انجیرک
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. 0939****9335
    0939****9335 ۲۷ تیر ۱۴۰۲ پاسخ

    محله ویلایی نشین فاز ۱ بسیار عالی و دنج هستش.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *