ایران ملک

فاز 3 پردیس

شهر پردیس , وبلاگ

۴ مرداد ۱۴۰۲ 597 بازدید
ایران ملک
نمای فاز 3 پردیس

فاز 3 پردیس

تاریخچه تاسیس و موقعیت مکانی فاز 3 :

فاز 3 پردیس، در فاصله 31 کیلومتری شهر تهران قرار دارد. از سمت شرق با فاز 4 و از سمت غرب با فاز 1 و از شمال با رشته کوه البرز و از جنوب با فاز 6 همجواری دارد. این فاز در ضلع شرقی پردیس قرار میگیرد.

فاز 3 به 5 بخش تقسیم میشود. اما اکثرا  به دو بخش شمالی و جنوبی معرفی میشود، که بخش شمالی در شمال بلوار شهید قاسم سلیمانی (سفیر امید) و بخش جنوبی در جنوب بلوار قرار میگیرد.

بیشتر تنوع ساختمان ها در فاز ۳ شهر پردیس قرار گرفت. از خانه های ویلایی یک و دو طبقه تا ساختمان های چند طبقه شخصی ساز، مجتمع های مسکونی شخصی ساز و مجتمع های مسکن مهر، در این فاز قرار گرفتند. اکثر زمینهای جنوبی فاز 3 پردیس از لحاظ جغرافیایی مسطح، و بیشتر زمینهای شمالی آن دارای شیب ملایم میباشد.

فاز سه شهر جدید پردیس دارای 8855 واحد مسکن مهر میباشد. که پس از فاز 11 و فاز 8 دارای بیشترین تعداد مسکن مهر در این شهر پردیس میباشد. مسکن مهر در ضلع جنوبی و شمالی بلوار سفیر امید، این فاز قرار میگیرد. شهرک های مسکن مهر فاز 3 دارای مراکز خرید مجزا هستند.

نقشه فاز 3
نقشه فاز 3

بخش های فاز3 شهرجدید پردیس:

فاز 3 پردیس به 5 محله تقسیم میشود.

محله 1 زمین ها و ساختمان های راه و ترابری را شامل میشود. و در قسمت شمالی این فاز قراردارد.

محله 2 ضلع غربی  فاز 3 قرار گرفت. که اکثر ساختمان های این فاز توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن ساخته شد.

محله 3 ضلع شرقی فاز 3 را شامل میشود. و در همجواری فاز 4 میباشد، ساختمان های این فاز توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن در حال ساخت و یا ساخته شدند.

محله4 در جنوب غربی این فاز قرار میگیرد. و بخش آب انجیرک نامیده میشود.

محله 5 نیز در جنوب شرقی این فاز قرار گرفت. که شامل محله پردیسان (مسکن مهر) میباشد.

موقعیت قرارگیری فاز 3
نقشه محله ای

اما اگر فاز 3 پردیس را به صورت دو بخش جنوبی و شمالی که اکثرا به این نحوه شناسایی میشود.تقسیم بندی کنیم، به صورت ذیل میباشد:

بخش شمالی :

بخش شمالی این فاز در شمال بلوار شهید قاسم سلیمانی (سفیر امید) واقع گردید. مسکن مهر هسا (غدیر) و پارسه( ساتراپ) وثامن الائمه در این بخش قرار میگیرد.همچنین شهرک ویلایی سروستان که شخصی ساز میباشد؛ در این محدوده قرار میگیرد.

خیابان معلم که یکی از اصلی ترین  خیابان های تفریحی-رفاهی (رستوران و کافه و…) این فاز میباشد در این بخش قرار دارد.

بخش جنوبی :

بخش جنوبی این فاز در جنوب بلوار شهید قاسم سلیمانی (سفیر امید) قرار میگیرد. در ابتدای ورود به فاز 3 ،در قسمت جنوبی، تپه نورالشهدا قرار دارد.شهرک پردیسان که جزء اصلی ترین بخش مسکن مهر این فاز میباشد؛ پس از پایان تپه نورالشهدا قرار دارد. همچنین بوستان ولایت که یکی از اصلی ترین بوستان های شهر پردیس میباشد در این بخش فاز 3 میباشد.

نمای محله پردیسان
نمای محله پردیسان
شهرک هسا فاز 3
شهرک هسا فاز 3

امکانات تفریحی، فرهنگی، تجاری، درمانی و آموزشی فاز 3 شهر جدید پردیس :

دسترسی سریع و راحت به مجتمع های تجاری، تفریحی و همچنین وسایل حمل و نقل عمومی، سبب شدکه فاز ۳ از فازهای محبوب شهر پردیس باشد.

شرکت سرمایه گذاری مسکن نیز در این فاز قراردارد.

پمپ گاز cng در بخش جنوبی این فاز، جنب مسکن مهر پردیسان واقع گردید.

پارک ولایت دربخش جنوبی این فاز قرار دارد. که علاوه بر وسایل بازی کودکان و وسایل ورزشی، یک زمین فوتبال چمن مصنوعی، یک زمین بسکتبال و یک باشگاه ورزشی و زورخانه و خانه کشتی در این بوستان قرار دارد.

به غیر از مجتمع های تجاری امید و سپید و ویونا در خیابان معلم فاز ۳ پردیس. مجتمع تجاری یاقوت در محله پردیسان، مجتمع تجاری ثامن در خیابان امیر عباسی، مجتمع تجاری کوهستان در بلوار جانبازان شمالی قرار دارد. همچنین فروشگاه بزرگ رفاه واقع در خیابان سفیر امید و چندین فروشگاه افق کوروش و هایپر مارکت نیز در فاز ۳ پردیس واقع شدند، و از خدمات رفاهی این فاز به شمار می روند.

همچنین میدان میوه و تره بار در بلوار کاظمی این فاز قرار دارد.

بوستان ولایت
بوستان ولایت
کتابخانه شهر پردیس
کتابخانه شهر پردیس

بوستان نورالشهدا که در بخش جنوبی این فاز قرارگرفت. با ۱۴۵ هزار مترمربع شامل بنای مزار به مساحت حدود ۸۰۰ مترمربع، صحن روباز به مساحت ۱۱ هزار مترمربع، فضای سبز به مساحت ۷۷ هزار مترمربع، محوطه بازی و ورزشی به مساحت پنج هزار و ۴۰۰ مترمربع است.

همچنین فضای رفاهی به مساحت دو هزار و ۸۰۰ مترمربع، محوطه پارک خودرو به مساحت ۱۳ هزار مترمربع، بخش فرهنگی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع، بخش خدماتی به مساحت پنج هزار و ۴۰۰ مترمربع، مسیرهای مورد نیاز به مساحت هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع، پیاده راه‌ها به مساحت ۱۳ هزار مترمربع، پیست دوچرخه سواری به مساحت چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع و آبنما و کانال به مساحت ۸۰۰ مترمربع پیش‌ بینی گردید.

فاز نخست بوستان نورالشهدا در محل مزار مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس با هدف تبدیل این بخش از شهر به مرکز ثقل فرهنگی، در هفته دولت سال 97 افتتاح و به بهره برداری رسید.

بوستان نور الشهدا
خیابان فاز 3
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *