ایران ملک
ایران ملک
دانشگاه آزاد رودهن

دانشگاه آزاد رودهن

دانشگاه آزاد:

دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، به عنوان بخشی از مجموعه واحدهای دانشگاه_آزاد اسلامی سراسر ایران است. این واحد دانشگاهی در سال ۱۳۶۲ دایر شد.

دانشگاه آزاد اسلامی، با نام مستعار دانشگاه آزاد، یکی از بزرگ ‌ترین سامانه‌ های دانشگاهی جهان، و بزرگ ‌ترین سامانه دانشگاهی در ایران است. ستاد مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، در شهر تهران مستقر است. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی به جز ایران، دارای شعبه‌ هایی در کشورهای: افغانستان، امارات متحده عربی، لبنان و انگلستان است.

پیش از انقلاب اسلامی، دانشگاهی به نام دانشگاه آزاد ایران وجود داشت. که فعالیت خود را در دههٔ ۱۳۵۰ خورشیدی با مدیریت عبدالرحیم احمدی، و معاونت شاهرخ مسکوب، آغاز کرده بود؛ و در سال ۱۳۵۵، تعدادی از فارغ‌التحصیلان ممتاز کشور را، با بورس تحصیلی، به دانشگاه‌ های ممتاز جهان اعزام کرد، تا فعالیت خود را با کادری نخبه آغاز کند.

دانشگاه آزاد

امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه رودهن:

در این واحد حدود 9 هزار دانشجو، در بیش از 140 رشته و گرایش، در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول هستند، و همچنین۳۷۷ نفر عضو هیئت علمی، ۷۷ نفر بورسیه دکتری، به تحصیل و آموزش مشغولند. و تا کنون بیش از ۶۷ هزار دانش‌ آموخته فارغ‌ التحصیل شده‌ اند. این واحد دانشگاهی دارای ۱۲۱ باب آزمایشگاه، کارگاه، سایت و تجهیزات رایانه‌ ای، کارگاه‌ های سمعی و بصری، سالن های اجتماعات و آمفی تئاتر با ظرفیت دو هزار نفر است.

کتابخانه ی دانشگاه رودهن:

این دانشگاه، دارای یک کتابخانه مرکزی بسیار مجهز و کامل، با سه شعبه تخصصی، و بیش از ۱۴۰ هزار جلد کتاب فارسی با ۳۵ هزار عنوان، ۱۵ هزار جلد کتاب لاتین با ۱۱۵۰۰ عنوان، و تعداد ۶۰۰ مقاله داخلی و خارجی، است. کتابخانه دیجیتالی مرکزی این واحد نیز، آخرین یافته‌ های علمی جهان را در دسترس دانشجویان قرار می ‌دهد.

دانشکده های دانشگاه رودهن:

شامل دو مجموعه دانشگاهی

 ۱- مرکز دانشگاهی ۲- مجتمع دانشگاهی

  • دانشکده هنر و معماری.
  • دانشکده فنی و مهندسی.
  • دانشکده علوم تربیتی، مشاوره، حسابداری و مدیریت.
  • دانشکده زبان و ادبیات فارسی و زبان‌های خارجه و علوم اجتماعی.
  • دانشکده روانشناسی.
  • دانشکده کشاورزی و علوم پایه.
دانشگاه رودهن

همایش‌ های برگزار شده:

این دانشگاه تا سال ۱۳۸۷ توانست، سی همایش بین‌المللی، و یکصد و سی همایش داخلی برگزار کند.

پذیرش بدون کنکور:

این دانشگاه یکی از دانشگاه های شهریه پرداز است. که دوبار در سال برای ورودی مهر و بهمن، اقدام به پذیرش دانشجو می کند، در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، به صورت بدون کنکور، و براساس سوابق تحصیلی اینکار را انجام می دهد. تمامی افرادی که شرایط ثبت نام بدون کنکور را دارند، می توانند در موعد مقرر اقدام به تکمیل مراحل ثبت نام خود نمایند.

 لیست رشته های بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی نیز، در سایت دانشگاه آزاد به نشانی، azmoon.org منتشر می شود.

دانشگاه
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *