ایران ملک
ایران ملک
کناف سقف

کناف و دانستنی های آن

تاریخچه کناف کاری:

تاریخچه استفاده از کناف در ایران، به تاسیس شرکتی با نام wall board iran باز می گردد. این شرکت در سال ۱۳۵۵ شمسی، معادل ۱۹۷۶ میلادی تاسیس شد. البته به دلیل درگیری های سیاسی و اقتصادی، و در شرف انقلاب در سال ۱۳۵۷ فعالیت این شرکت متوقف گردید؛ و در سال ۱۳۵۹ با کوشش و تلاش های سازمان صنایع ملی، شرکت مذکور با نام روکش گچ ایران، مجدداً شروع به فعالیت نمود.

در واقع هدف از راه اندازی این شرکت، تولید ۶ میلیون تایل از جنس گچ برای استفاده در مصارف ساختمانی، به ویژه طراحی دیوارهای گچی بود.

لازم به ذکر میباشد، که به دلیل عدم وجود امکانات تکنولوژیک کافی در سال ۱۳۷۴ سهام این شرکت، به شرکت آلمانی knauf واگذار شد. و نام آن به knaufiran تغییر یافت ، در نتیجه تحت نظر شرکت آلمانی به طراحی و تولید متریال مورد نیاز، برای ساخت و طراحی دیوار و سقف های کاذب پرداخت .

اگر برایتان سوال باشد، که اصلی ترین موارد استفاده از کناف در چیست، باید به شما بگوییم، از این مصالح ساختمانی می توان به طراحی سقف های کاذب اشاره نمود. چرا که کناف به سادگی نصب میشود؛ و وزن ساختمان را نیز زیاد افزایش نمیدهد.

به همین دلیل است، که متخصصین شرکت های معتبر کناف در ایران همچون رویاهوس و سازه رادیس، این مصالح ساختمانی را، از بهترین گزینه های موجود برای بازسازی ساختمان می داند.

از آنجایی که ورود این مصالح به ایران، مقارن با شروع فعالیت شرکت کناف ایران بود، می توان گفت، که این مصالح از دهه ۶۰ و ۷۰ در ایران استفاده می شود.

تعریف کناف :

بطور کلی یک صفحه روکش دار گچی میباشد، که می‌توان آن را نسل جدیدی از گچکاری به شمار آورد. چرا که تمامی فعالیت‌های ساختمانی وابسته به گچ و بعضی متریال‌های دیگر  توسط کناف قابل اجرا میباشد.

به عبارت دیگر کناف به ساخت و ساز بدون آب نیز گفته می‌شود، و یکی از جدید ترین مصالح ساختمانی است که در ایجاد سقف کاذب بسیار نقش دارد.

تعریف سقف کاذب با کناف :

به مدل سقف هایی که با کناف و گچ پیش ساخته، ساخته و اجرا می شود؛ سقف کاذب میگویند. اصولا با استفاده از این سقف ها میتوان طرح های متنوعی اجرا نمود، و از یکنواختی و یکرنگی در آمد.

نحوه کار گذاری سقف کناف توسط افراد متخصص انجام میشود. به صورتی که ابتدا گچ های پیش ساخته، که داخل آنها از کناف استفاده میشود؛ را به وسیله پیچ به راویز و یا سقف گچ کاری شده؛ متصل مینمایند. سپس به وسیله گچ و رنگ حفره های که ایجاد شد، بین قطعات را پرمینمایند. و حفره هایی که به وسیله پیچ بوجود می آید را با رنگ پر میکنند. استفاده از سقف کاذب به این دلیل انجام می شود، که می توان از نورپردازی های جالبی استفاده کرد؛ و نمای جالبی را به محیط بخشید.

مقایسه هزینه با گچ :

سبکی که شما می خواهید کار کنید، در این مقایسه تاثیر زیادی دارد ، ولی در 90 درصد مواقع استفاده از این بسیار از مقرون به صرفه تر گچ میشود، چرا که در گچ کاری هم در کارهای فلت و هم دکوراتیو هزینه های مانند میلگرد ، رابیتس کاری ، جوشکاری گچ کاری و ابزار و غیره وجود دارد که قطعا هزینه های نهایی شما را بیشتر از کناف خواهد کرد.

ضمن آنکه حمل آن به علت سبکتر بودن بسیار راحت تر میباشد. و هزینه کارگر کمتری میبرد . اما کناف های دکوراتیو با توجه به اینکه افرادی حرفه ای تر و خبره تر می طلبد، می تواند به مراتب از گچ گرانتر شود. در نتیجه پیشنهاد میشود، اول طرح کار خود را مشخص کنید. و بعد از آن تصمیم به استفاده از گچ و یا کناف  بگیرید.

سقف کاذب

ایجاد طراحی خاص با کناف :

لازم به ذکر است، که طراحی و اجرای کناف محدودیتی ندارد. این امرکاملا بستگی به نیروی طراحی واجرایی که برای پروژه انتخاب میشود، دارد . ایده پردازی جدید و طراحی متناسب با محیط اولین نکته ی شروع کار میباشد. در واقع با پیشرفت وسایل ، تجهیزات و امکانات کار ساده تر گردید. توجه  نمایید.که اجرای کناف با عمق بیش از 10 سانتی متر در بیشتر اوقات باعث از دست رفتن زیبایی های محیط شما می شود.

هرچه کناف را ظریف تر اجرا کنید، زیبا تر میشود. و اگر در محیطی اجرا میشود، که ارتفاع سقف زیر عدد 2.70 است، بیشتر از دیگر موارد باید به این مهم توجه نمود.

نکته دیگر فاصله ی بین اجرای دو پانل میباشد. چرا که فاصله ها هر چه کمتر باشد، کار جذاب تر و خاص تر می شود؛ و البته کار نیروی اجرایی نیز سخت تر ، چرا که دریل شارژی برای پیچ کردن کناف ها به سازه فضای کافی ندارد. و فقط با روش های خاص اجرایی و نیروهای متخصص می توان این چنین طراحی با کناف را انجام داد .

هرچه طراحی را یکپارچه تر در نظر بگیرید؛ کار دلباز تر و مدرن تر میشود. و پیشنهاد مینماییم، بجز در مواردی خاص در محیط هایی با کاربری خاص رنگ سقف یک دست سفید باشد.

لازم به ذکر است، که نباید از اهمیت نورپردازی غافل شد. نوری برای سقف و دکور خود در نظر بگیرید که دو وجه زیبایی و روشنایی را در بربگیرد.

کناف خاص

کلام آخر:

شرکت ایران ملک، در این مقاله اطلاعاتی جامع و درعین حال مختصر، راجع به طراحی و اجرای کناف در اختیار شما قرار داد. تا با ماهیت کلی و کاربرد آن آشنا شوید. و در مقاله های بعدی به بررسی انواع کناف و مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت.

شما میتوانید، برای طراحی و اجرای کناف، از متخصصان حرفه ای شرکت ایران ملک مشاوره بگیرید؛ که با ایده هایی نو و مدرن، دکوراسیون محیط مورد نظرتان را منحصر به فرد کنید. برای دریافت انواع خدمات ملکی،از جمله بازسازی ساختمان میتوانید، با شماره 76295600_۰۲۱ و یا شماره واتس آپ 09331003696 تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *