ایران ملک
ایران ملک
برند سازی املاک

برند سازی در صنف املاک

تعریف کلی برند :

اصولا افراد، شناخت کلی مشتری نسبت به خدمات یا محصول را تعریف برند میدانند؛ برند سازی فرایند ایجاد و تقویت تفکرات مثبت و قوی در ذهن مشتری میباشد. به عبارت دیگر برندسازی یک استراتژی مهم کاری محسوب می‌شود.

برندیگ تنها داشتن یک لوگو نیست.صد البته که بدون شک یک لوگوی جذاب و مرتبط می تواند نماینده و معرف برند بسیار خوبی باشد، اما لوگو تنها بخش کوچکی از استراتژی کلی  یک برندینگ میباشد. در حقیقت لوگوها نمایش بصری برای معرفی آن برند هستند.

مشتریان امروزی بسیار هوشمند میباشند. اصالت یک برند، اثبات و مهمتر از آن تایید اجتماعی یک محصول است که باعث اعتماد و خرید آن‌ می‌شود. برندی که فراتر از نام و نشان تجاری میرود و به ارتباطات انسانی میپردازد، یک برند قابل اعتماد برای مشتریان است.

برای برندسازی علاوه بر جنبه معروفیت، باید روی جنبه محبوبیت نیز برنامه ریزی داشته باشد. که صد البته این فرایند نیازمند گذشت زمان و زحمات فراوانی میباشد.

برند سازی در صنف املاک :

ما همواره نام برند کسب و کارهای موفق، کوچک یا بزرگ، به صورت متمایز و بسیار شنیده ایم و برای ما کیفیت و قدمت آنها، سریعا قابل تشخیص هستند. یکی از خلاءهای بازار مسکن در ایران، نبود یا محدود بودن برند شخصی در آن است.

متاسفانه بخش زیادی از این صنف که درصد زیادی از شاغلان را در خود جای داده، به صورت سنتی به فعالیت خود ادامه می‌دهد، که نیاز به برندسازی در این صنف به شدت احساس می‌شود.

شما تا به حال فکر برندسازی برای خودتان را کرده اید؟ شما در صنف کاری خود و به عنوان یک مشاور املاک صاحب نام تجاری خودتان میشوید که نام تجاریتان بر اساس ارزش ها و ویژگی های منحصر به فرد خودتان تعریف خواهد شد و هویت شما در صنف کاریتان خواهد بود.

یک برند موفق، اطلاعات مشخص و قابل اعتمادی درباره آژانس املاک به مشتری خواهد داد. به عبارت دیگر به مشتری این اطمینان خاطر را می‌دهد که خدماتی که دریافت می‌کند منحصر به فرد و خاص است. برندینگ در آژانس املاک فرایند تصمیم‌گیری مشتری را کوتاه کرده و او را زودتر به نتیجهٔ مطلوب می‌رساند.

بازار مسکن ایران در حال پوست‌اندازی میباشد. قطعاً ایجاد یک برند حرفه‌ای و قابل اعتماد در حوزهٔ املاک و مستغلات، برای موفقیت در بازار رقابتی امروز بسیار حائز اهمیت و حیاتی خواهد بود.

برند سازی

برند سازی آژانس املاک و همچنین مشاور املاک، نیازمند یک استراتژی است، که دارای ۷ عنصر مهم و کلیدی است:

هدف:

 اینکه هدف شما از برند سازی چیست و به کجا و در چه بازهٔ زمانی فکر میکنید، باید مشخص و تعریف شده باشد. به طور مثال جذب 30 درصد معاملاتِ منطقه در طول زمانی شش ماه یا یک سال آینده.

یکپارچگی:

 یکی از اصول مهم در برقراری ارتباط، همخوانی زبان بدن با زبان کلام یک فرد میباشد. به تعریف ساده تر شما نمی‌توانید با قیافه عصبی به کسی ابراز عشق کنید. در برندسازی هم توجه به  تمامی پیام‌ها، تصاویر، اِلمان‌ها و حتی پوشش مشاوران املاک و دکوراسیون آانس میتواند ایجاد کننده این یکپارچگی باشد.

هیجان:

 خرید یک پدیده صرفاً عقلانی نیست واحساسات و هیجانات نقش مهمی در آن ایفا می‌کند. به طور مثال چرا مشتری برای فلان محصول قیمت بیشتری می پردازد در حالی که می‌تواند با قیمتی پایین ‌تر هم چیزی تهیه کند؟ حس و هیجانی که پشت این اتفاق است را باید پیدا کرد و روی آن کار کرد.

انعطاف پذیری:

 با توجه به تغییرات همیشگی در دنیای پیرامونمون، برای حفظ مشتریان و بازاریابی موفق باید انعطاف‌پذیر بود. داشتن یک تیم بازنگری برای موفقیت برند، بسیار حائز اهمیت است تا خدمات و محصولات را با توجه به تغییرات به روز و متنوع در اختیار مشتریان قرار دهند.

کیفیت خدمات:

 مهره‌چینی مناسب در منابع انسانی با وجود همه ی امکانات برندسازی از مهمترین نکات میباشد، چرا که اگر به دقت و درست انجام نگردد، برند سازی با شکست مواجه خواهید شد. برای نفوذ در ذهن و احساست مشتری، نیازمند مشاوران و همکاران دلسوز، دقیق و با مهارت اجتماعی بالا است.

وفاداری:

 مشتریانی که از برند شما استفاده و آن را به دیگران  معرفی می‌کنند؛ شایسته تقدیر و قدردانی هستند. در برخی موارد با یک تشکر ساده و گاهی با ارائهٔ شرایط و خدمات ویژه ، می‌توان از مشتریان وفادارتان تشکر نمود.

رقیب و رقابت:

 کسب و کار در دنیای بی‌رقیب، تولیدات را به ورطهٔ تکرار و روزمرگی می‌رساند. شناخت کارهای رقیب و بازنگری در کارهای خود، از اصول پایه و مهم برندسازی میباشد.

نکات برند سازی موفق :

  • صداقت : اگر شعاری هست و یا اهداف و چشم اندازی را به دیگران معرفی می کنید، بر اساس آن نیز باید رفتار شود. در اصل حرف با عمل باید یکی باشد تا  مسبب ایجاد اعتماد در مشتری شود.
  • رفع نیاز : شناخت نیازهای مشتری و تلاش برای رفع این نیازها از نکات مهم دیگر است. با برنامه ریزی در کارمی توان نیازهای مشتری را شناسایی و بر اساس آن عمل کنرد.
  • وجه تمایز : نوآوری کار و خاص بودن درآن از نکات حائز اهمیت میباشد. زمانی که در کارخلاقیت وجود داشته باشید ،باعث جذب مشتری میشود.

دلایل مهم بودن برند سازی :

  • می توان نام خود را به افراد زیادی معرفی نمود و در یاد آن افراد ماندگار شد.
  • جمع کثیری از افراد می توانند به کسب و کار شما اعتماد کنند، بدین ترتیب برای انجام امورافراد بیشتری به شما مراجعه خواهند کرد.
  • با توجه به برندسازی برای خود در بازار اعتبار بیشتری به دست خواهید آورد.
  • میتوان خیلی ساده اما هوشمندانه در مورد اهداف و چشم اندازهای خود آگاهی ایجاد کرد.
  • اگر برندسازی شخصی به صورت شخصی باشد، موقعیت های شغلی بسیاری میتوان به دست آورد. چرا که ارگان ها و افراد زیادی برای همکاری با شما درخواست خواهنند داد.
برند در املاک

شرایط مورد نیاز جهت برند سازی :

درک ماهیت :

در شروع کار باید زمانی را به تفکر عمیق در خصوص ماهیت، چشم انداز و ارزش های برند اختصاص دهید. قبل از شروع باید بدانید که چه انتظاراتی دارید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید. اگر مشخص باشد هدفتان از انجام هر کاری چه چیزی است، انگیزه بیشتری برای انجام آن کار خواهد بود.

بررسی برند های مطرح :

به دنبال بررسی بازار باشید. ببینید چه برندهایی در حوزه املاک توانسته اند شناخته شوند. در خصوص رزومه و شیوه کار این برند ها تحقیق کنید. چرا که با مطالعه این موارد می توان رقبای خود را شناخت و همچنین از آن ها موارد زیادی را یاد گرفت.مجموع اطلاعاتی که از برندها نیاز است شامل : نام ها، لوگوها، رنگ های سازمانی، رسانه های اجتماعی، اسکرین شات از صفحات وب سایت و هر جزئیات دیگری که بتوانید از آن ایده بگیرید.

داشتن برنامه ریزی و صبور بودن :

 برای حفظ اشتیاق و انگیزه، لازم به برنامه و جدول زمانبندی است. توجه داشته باشید که برندسازی یک پروژه یک روزه نیست و نیاز به زمان و تلاش بسیاری دارد. برای کوچکترین حرکت هم باید برنامه ریزی داشت. برنامه ریزی را می توان برای مدت زمان هفتگی، ماهانه و سه ماهه تنظیم نمود. و لازم است که در پایان هر جدول، کارهای انجام شده را به تنهایی یا همراه با گروه مرور کرد و همچنین در مورد کارهایی که باید انجام شود نیز صحبت کنید.

داشتن تیم حرفه­ ای :

اگر به یک تیم متوسط یا ضعیف یک ایده فوق العاده بدهید، ممکن است آن ایده را خراب کنند. اما اگر حتی یک ایده متوسط به یک تیم حرفه ای بدهید، آن ایده را پرورش می دهند.چرا که گروه دوم پا را فراتر گذاشته و کاری بهتر از ایده شما تحویل خواهند داد. به همین دلیل است که برای پیشرفت نیاز به یک تیم پیشرفته و کاربلد است.

انتخاب یک شعار مناسب :

در حقیقت بسیاری از کسب و کارها بخشی از موفقیت خود را مدیون داشتن یک شعار منحصر به فرد میباشند. شعاری انتخابی وجه تمایز شما از دیگر برند ها خواهد بود.در صورتی که شعاری به یادماندنی و محبوب و با معنایی انتخاب کنید، آن شعار در ذهن مشتری ثبت خواهد شد. در اصل شعار انتخابی نباید جمله ای عجیب باشد، بلکه جمله مورد نظر باید ساده و کوتاه باشد، تا بتوان با استفاده از کمترین کلمات مفهوم را رسانید .

هدف گذاری بازار:

 برای پیشرفت در بازار لازم است شاخه مورد نظر خود را انتخاب کرد. در واقع می توان تمرکز خود را روی یک مورد خاص گذاشت.هرچه بتوان تخصصی تر کار کرد، رقابت کمتر خواهد شد. چرا که افراد کمی مشغول به کار در این حوزه هستند و مسیر پیشرفت برای شما بازتر و راحتتر است.همچنین ارزش کارتان مانند الماس، گران بها خواهد شد.

رسانه های اجتماعی :

 در قرن جدید نباید قدرت رسانه های اجتماعی در بازاریابی و برندسازی را دست کم دانست. یکی از راه های کسب درآمد در زمان اکنون همین رسانه های اجتماعی هستند. رسانه های اجتماعی بستری بی نهایت را برای جذب مخاطبین و همچنین برند سازی در اختیارشما قرار می دهد. در صورت استفاده درست از این رسانه ها، کمک شایانی به برندسازی میگردد.

شبکه‌سازی:

از اصول دیگر برند سازی ، شبکه سازی است. در دنیای امروز ارتباطات فردی نقش مهمی در پیشبرد اهداف کاری دارد. به عبارت دیگر امروزه بخش بزرگی از فرصت‌ها و پیشرفت‌های شغلی توسط ارتباط با دیگران ساخته می‌شوند.در اصل از طریق سرمایهٔ اجتماعی ، دیگران به شما اعتماد می‌کنند و روی حرف شما حساب بازخواهند کرد.ی

کی از راه‌های شبکه‌سازی فعالیت در اتحادیه و گروه‌های کاری مربوطه است. به عبارت دیگر شبکه‌ سازی یعنی گسترش ارتباطات دوستانهٔ کاری و اجتماعی که به رشد همه همکاران کمک خواهند کرد.

یادگیری مستمر:

 یکی از راه‌های اصلی ارتقا و پیشرفت در همهٔ ابعاد زندگی به ویژه شغل، مطالعهٔ مستمر و یادگیری خواهد بود. به عبارت دیگر مهارت‌های قدیمی جوابگوی نیازهای عصر حاضر نخواهد بود و شما نیازمند طرحی نو و خلاقیت در بازارِ رقابتی امروز هستید، که این مسئله با مطالعه و یادگیری در این حوزه قابل دست‌یابی خواهد بود.

ساخت برند املاک

کلام آخر:

مشاغلی که موفق شده اند، همه دارای یک نکتهٔ مهم هستند همانند یک نشان تجاری منحصر به فرد که با دقت طراحی شد.به عبارت دیگر برند سازی شدند. برندسازی شامل یک استراتژی پیچیده میباشد که در عین حال باید دارای انعطاف‌پذیری کامل نیز باشد. چرا که تحقیقات نشان می‌دهند برندهای قوی تاثیر مثبتی بر ذهن مشتریان دارد.

همان‌طور که گفتیم، برند سازی از طریق اعتمادسازی با مشتریان و همکاران، شبکه‌ سازی و همکاری با سایر مشاوران قابل دست یافتن است .همچنین به شما کمک می کند یک متخصص در این زمینه معرفی شوید و با خریداران و فروشندگان ارتباط برقرار کنید.

 شرکت ایران ملک با افتخار به عنوان اولین شرکت ملکی در ایران در تمامی امور ملکی در خدمت شما میباشد، تا شما خریدی امن و سریع و راحت را تجربه کنید. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان میتوانید با شماره ۰۲۱۷۶۲۹۵۶۰۰ و یا واتس آپ ۰۹۳۳۱۰۰۳۶۹۶ تماس حاصل نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *