ایران ملک
ایران ملک
شهر پردیس

شهرستان پردیس

معرفی شهرستان پردیس:

شهر پردیس مرکز شهرستان پردیس در ۱۷ کیلومتری شمال ‌شرقی شهر تهران قرار دارد. این شهر در سال  1391، به عنوان پانزدهمین شهرستان تهران ایجاد شد. ایجاد این شهر به دلیل پر شدن تهران از جمعیت بیش از گنجایش بود؛ تا بخشی از جمعیت به آنجا نقل مکان کنند.

 این شهر از شمال به رشته کوه البرز، از غرب به منطقه جاجرود و از شرق به بومهن محدود می گردد. جمعیت این شهر براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۷۳٬۳۶۳ نفر (۲۳٬۹۳۸ خانوار)، شامل ۳۶٬۹۳۳ مرد و ۳۶٬۴۳۰ زن بود. جمعیت پردیس در سال ۱۳۸۵ برابر با ۲۵٬۳۶۰ نفر و در سال ۱۳۹۰ برابر با ۳۷٬۲۵۷ نفر بوده‌است. شهر پردیس دارای 12 فاز می باشد.

فازهای شهر پردیس:

فاز 1و 2 جز قدیمی ترین فاز های شهر پردیس می باشد. بهترین محله شهر پردیس در فاز 2 محله 2 و خیابان نخلستان است. در دولت احمدی نژاد طرح مسکن مهر در شهر پردیس استارت خورد که اولین پروژه آن در فاز 3 به نام شهرک پردیسان ثبت گردید. فاز های 9و8و5و11 نیز در حال ساخت مسکن مهر هستند. که معروفترین فاز مسکن مهر در این شهر فاز 11 می باشد. که توسط شرکت کوزو ترکیه احداث گردیده.  

این پروژه دارای 32096 واحد مسکونی که با سیستم قالب تونلی ساخته شده است، در حال حاضر به عنوان محبوب ترین فاز مسکن مهر می باشد.

پردیس فاز2

فاصلۀ شهرستان پردیس تا تهران:

فاصلۀ زمانی تا این شهر، برای افرادی که محل کارشون تهرانه، 15 الی 20 دقیقه است که نسبت به وسعت تهران، فاصلۀ چندان زیادی نیست.

آب و هوای پردیس:

شهر پردیس تهران به دلیل ارتفاع زیادی که از سطح دریا داره (حدودا بین 1700 تا 2100 متر)، دارای آب و هوای سرد، خشک، و زمین کوهستانیه. میزان بارندگی در این شهر به طور میانگین 200 میلی متر است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *