ایران ملک

فاز 4 پردیس

وبلاگ , شهر پردیس , اطلاعات عمومی

۸ مرداد ۱۴۰۲ 828 بازدید
ایران ملک
نمای-کلی-فاز-4

فاز 4 پردیس

تاریخچه تاسیس و موقعیت مکانی فاز4:

فاز 4 پردیس، در فاصله 33 کیلومتری شهر تهران قرار دارد. از سمت شرق با فاز 10 و از سمت غرب  با فاز 3 و از شمال با منطقه گلدره و از جنوب با شهرک هوا فضا همجواری دارد. این فاز در شرقی ترین ضلع  پردیس قرار دارد و دور ترین فاز پردیس به تهران میباشد.

فاز4 در 4 کیلومتری سمت شرق میدان امام شهر پردیس قرار گرفته و بزرگترین فاز پردیس از لحاظ مساحت در بیشترین سطح با ۳۹۸ هکتاراست. 70 درصد ساختمان های این فاز شخصی و به صورت ویلایی و یا مجتمع میباشد.

نقشه-فاز4
نقشه فاز4

بیشتر نوع ساختمان ها در فاز4  شهر پردیس ساختمان های 4 و 5 طبقه هستند..البته ساختمان های ویلایی نیز در این فاز قرار گرفتند. اکثر ساختمان ها در این فاز دارای آسانسور هستند، و نسبت به فاز های دیگر قدمت ساخت کمتری دارند.نماهای ساختمان ها در این فاز به دلیل بافت جدید و نوساز بودن مدرن تر از فاز های دیگر میباشد. وجود تعداد زیادی زمین با کاربری ویلایی این فاز را به بورس خرید و فروش زمین مبدل نمود. این فاز مسطح ترین فاز پردیس میباشد.

از لحاظ شهرسازی به دلیل نوساز بودن بافت این فاز، با جدید ترین متد و قوانین اجرایی شده است و شامل فضای سبز بیشتری نسبت به دیگر فاز های پردیس میباشد.

میادین فردوس و امام رضا و فلسطین، و همچنین خیابان فردوس و بهشت و بلوار بصیرت از اصلی ترین راه های ارتباطی این فاز میباشند.

نقشه محله ای فاز 4
نقشه محله ای فاز 4

بخش های فاز4 شهرجدید پردیس:

در حال حاضر 6 محله در فاز4 مشخص و نام گذاری گردید، که شامل:

  • محله 1 در جنوب غربی این فاز قرار گرفت. از اصلی ترین میادین در این محله میتوان به میدان فردوس اشاره کرد.ضلع جنوبی محله 1 شامل ساختمان های ویلایی شخصی ساز دوبلکس و یا دو واحدی میباشد. ضلع شمالی این محله شامل آپارتمان های تعاونی ساز میباشد.
  • محله 2 در همجواری شرق محله 1 واقع شد. در ضلع غربی این محله  ساختمان های تعاونی ساز و ضلع شرقی شامل آپارتمان های شخصی ساز و نوساز با تراکم بسیار کم میباشد.
  • محله 3 تقریبا در مرکز این فاز واقع شد، و میادین سلگی و امام رضا و خیابان سجادیان در این محله قرار دارند. این محله شامل زمین هایی با کاربری ویلایی (دوبلکس و دو واحدی)و آپارتمانی میباشد. که 90درصد زمین ها واگذار به شخص گردید. و 10درصد  شامل ساختمان های تعاونی ساز میباشد.
  • محله 4 در بخش غربی این فاز و در همجواری فاز3 در شمال بلوار جانبازان قرارگرفته است.این محله زمین هایی با کاربری ویلایی، آپارتمانی، اداری_تجاری، آموزشی و درمانی را دارا میباشد. از لحاظ محلیت و ساخت و ساز بهترین محله فاز 4 میباشد.
  • محله 5 در شمال این فاز قرار دارد و شامل باغ ویلا ها و زمین هایی با مساحت محدودتر برای ساخت و ساز با کاربری مسکونی  میباشد.البته لازم بذکر میباشد تا هم اکنون اجازه ساخت و ساز در این محله توسط شهرداری صادر نگردید.
  • محله c در شرق  این فاز قرارگرفته  و از سمت شمال شرقی با منطقه گلدره همجواری دارد.زمین هایی با کاربری مسکونی و خدماتی با تراکم بیشتر نسبت به محله 3 و4 این فاز در محله c قرار دارد. این محله همانند محله 5 هنوز سکونت و اجازه ساخت صادر نگردید.
میدان-فردوس
میدان فردوس فاز 4
پارک-الغدیر
پارک الغدیر فاز 4 پردیس

امکانات تفریحی، فرهنگی، تجاری، درمانی و آموزشی فاز 4 شهر جدید پردیس :

یکی از مهمترین امکانات رفاهی فاز ۴ وجود مراکز درمانی و داروخانه های مناسب میباشد. از مراکز درمانی مذکور بیمارستان تخصصی شفاء که تنها بیمارستان موجود در شهر پردیس میباشد. و آزمایشگاه رادمان اشاره کرد.

از دیگر امکانات رفاهی و تفریحی در این منطقه میتوان به وجود اماکن ورزشی ، پارک ها و بوستان هایی مانند پارک کوهسارو الغدیر و بخشی از بوستان ولایت ، مراکز مذهبی و مساجد، مراکز آموزشی خصوصی برای مهارت هایی مثل زبان انگلیسی و… ، مدارس ناوک، سما و مرکز پژوهشی علوم شناختی و دادگستری اشاره کرد.

همچنین مراکز تجاری و فروشگاه های زنجیره ای(اتکا، افق کوروش و وی وان) در فاز ۴ قرار گرفتند و مشغول فعالیت هستند.

لازم به ذکر میباشد، بدلیل نوساز بودن و متفاوت بودن بافت شهری فاز4 بیشتر مراکز تجاری_مسکونی در این فاز قرارگرفته است. به همین دلیل تعداد پاساژهای این فاز به تعداد محدود میباشد.

از مراکز تجاری و اداری که در این فاز واقع شده اند میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مرکز خرید فردوس
  • مرکز خرید شقایق
  • مجتمع تجاری_مسکونی خدیری
  • مجتمع تجاری یزدی
پارک-در-فاز-4
پارک در فاز4
مسجد-فاز-4
مسجد فاز 4
میدان-امام-رضا
میدان امام رضا
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *