ایران ملک
ایران ملک
دانشگاه پیام نور پردیس

دانشگاه پیام نور پردیس

دانشگاه پیام نور:

دانشگاه پیام نور در سال 67 زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با هدف آموزش نیمه حضوری تاسیس شد. شیوه آموزشی این دانشگاه، ترکیبی از آموزش حضوری و نیمه حضوری و همچنین غیرحضوری است. از نظر ساختاری دانشگاه پیام‌نور دارای یک سازمان مرکزی در تهران و ۳۱ دانشگاه استانی در سراسر ایران است. این دانشگاه دامنهٔ وسیعی از رشته‌های مختلف را به‌طور متفاوت ارائه می‌دهند.

رتبه دانشگاه در ایران:

بر اساس رتبه‌بندی وبومتریک، دانشگاه پیام‌نور، چهل و پنجمین دانشگاه برتر در ایران و ششصد و شصتمین دانشگاه برتر در آسیاست و همچنین بر اساس رتبه‌بندی وبسایت 4ICU، وب‌سایت دانشگاه پیام‌نور، نهمین وب‌سایت برتر در بین دانشگاه‌های ایران است. همچنین دانشگاه پیام‌نور درای بزرگ‌ترین شبکهٔ آموزش عالی در ایران و در بین دانشگاه‌های آزاد، دانشگاه پیام‌نور در آسیا، دوم و در جهان، ششم می‌باشد.

دانشجویان:

دانشجویان این دانشگاه به دو دسته رسمی و فراگیر قابل تقسیم می‌باشند. دسته رسمی از طریق آزمون سراسری به پیام نور راه یافته‌اند. البته در چند سال‌ اخیر امکان پذیرش بدون آزمون هم فراهم شده. و شرط ورود به دانشگاه معدل امتحانات نهایی دیپلم (سال دوازدهم) می باشد.

دانشجویان فراگیر پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد به انتخاب خود در یکی از مراکز پیام نور به عنوان دانش‌پذیر ثبت نام می‌کنند. بعد واحدهای ترم یک را به آنها ارائه می‌دهند اگر قبول شدند ترم دو به عنوان دانشجوی فراگیر میتوانند در دانشگاه به تحصیل بپردازند. و عنوان فراگیر هم در مدرک فارغ التحصیلی آنها ذکر نمی ‌شود.

پیام نور

شهریه دانشگاه پیام نور:

از نظر شهریه دانشگاه پیام نور به نسبت دانشگاه غیرانتفاعی و آزاد شهریه کمتری دارد. شهریه های داوطلبان بر اساس سال ورود به دانشگاه تعیین می شوند و معمولا سالانه 10 الی 15 درصد بر نرخ مصوب شهریه تمام واحدهای دانشگاهی اضافه می گردد.

دانشگاه پیام نور پردیس:

دانشگاه پیام نور واحد پردیس یکی از مراکز دانشگاهی پیام نور در شرق استان تهران است. که در سال 1386 با پذیرش دانشجو. در 10 رشته تحصیلی. فعالیت خود را آغاز نمود.

این مرکز دانشگاهی از بدو تاسیس با هدف پاسخگویی به نیازهای جامعه و ایجاد رضایت مندی و فراهم نمودن بسترهای لازم برای توسعه علمی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه تلاش و فعالیتهای عمده ای با تاکید برسالم سازی تفکر اجتماعی داشته است.

هم اکنون این واحد دارای حدود 2000 دانشجوی فعال است. در 30 رشته – گرایش مقطع کارشناسی و 5 رشته – گرایش مقطع کارشناسی ارشد می باشد.

پیام نور پردیس

 این مرکز دانشگاهی با داشتن 25 نفر عضو هیأت علمی تمام وقت و 20 نفر کادر اداری و آموزشی در صدد توسعه کمی و کیفی می باشد.

دانشگاه پیام نور واحد پردیس در حال حاضر دارای 7000 مترمربع زمین است که پروژه در حال ساخت می باشد و اکنون در یک ساختمان آموزشی استیجاری 3 طبقه در شهر پردیس فعالیت دارد.

از جمله امکانات رفاهی برای دانشجویان نیز می توان به نمازخانه، کتابخانه ، آزمایشگاه و کارگاه، سایت اینترنت پرسرعت دانشجویی و… اشاره کرد.

 تاکنون بیش از 5000 نفر. در مقاطع مختلف تحصیلی. از این مرکز دانشگاهی. فارغ التحصیل. شده اند.

دانشگاه پیام نور واحد پردیس همانند سایر دانشگاه های پیام نور ساختمانی چند طبقه است. که در پردیس، فاز یک، محله یک، خیابان فروردین شمالی، خیابان نوروز، روبروی مسجد الزهرا (س) واقع گردیده.

لوکیشن پیام نور پردیس
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *