ایران ملک

فاز 8 پردیس

اطلاعات عمومی , وبلاگ , شهر پردیس

۱۲ مرداد ۱۴۰۲ 1271 بازدید
ایران ملک
نمای کلی فاز 8 پردیس

فاز 8 پردیس

تاریخچه تاسیس و موقعیت مکانی فاز 8:

فاز 8، در فاصله 20 کیلومتری شهر تهران قرار دارد. این فاز در جنوب آزاد راه تهران-پردیس قرار گرفته، و از سمت غرب با منطقه صنعتی خرمدشت همجواری دارد، که به آن دره بهشت نیز گفته می شود. و دارای ۲ ورودی مجزا از بزرگراه تهران – پردیس، و جاده قدیم جاجرود می باشد. این فاز جنوبی ترین و نزدیک ترین فاز شهر پردیس به تهران است.

فاز 8 شامل، آپارتمان های مسکن مهر می باشد. که از این جهت دومین فاز بزرگ مسکن مهر شهر پردیس می باشد. (البته برخی از واحدهای این فاز هنوز تحویل متقاضیان نگردیده). فاز ۸ دارای ۳ ناحیه است، که ناحیه ۱، ۴ محله، ناحیه ۲، ۳ محله، و ناحیه ۳، ۲ محله را در بر می گیرد. بلوار امام رضا، امیر کبیر، کوهرنگ، سرو، تخت جمشید، شهدای گمنام، ولیعصر، فردوسی، ملک‌ الشعرا، هگمتانه، کوهستان، شیخ مفید، رودکی و حکیم نظامی از مهم‌ترین خیابان‌ ها و بلوار های فاز 8 پردیس به حساب می آیند.

فاز8 پردیس
نمای کلی فاز8 پردیس

اکثر ساختمان های فاز 8 مسکن مهر می باشد، و تعدادی محدود از زمین های این فاز به شخص تحویل گردید. و در مرحله ساخت و ساز قرار دارد . تعداد واحد مسکن مهر این فاز ۲۹۲۷۶ واحد است، که توسط چندین شرکت پیمانکاری زیر مجموعه شرکت عمران شهر پردیس اجرا گردید.

بلوک-های-فاز8
بلوک های فاز8

افق جمعیت فاز هشت ۱۲۰۰۰۰ نفر برآورد می شود، که در حال حاضر بسیاری از واحد های نیمه تمام در حال تکمیل، و عملیات عمرانی زیادی در در دست اجرا می باشد. تا تغییرات زیر ساختی و ظاهری شهر سازی به میزان قابل توجهی پیشرفت نماید . لازم به ذکر است، که مشکلاتی از قبیل عدم زیر ساخت وسایل حمل و نقل عمومی مناسب، و مشکلات کارگاهی بودن، ساختمان های مجاور، همچنان در این فاز محسوس است.

آپارتمان های فاز ۸ اغلب بین ۳ تا ۵ طبقه هستند. که واحدهای ۲ خوابه از ۹۷ متر تا ۱۱۰ متر، و واحدهای ۳ خوابه از ۱۲۰ تا ۱۲۵ متر هستند. در هر طبقه ۲ واحد قرار می گیرد، که بسته به موقعیت ساختمان، جنوبی / شمالی و یا شرقی / غربی هستند. هر واحد دارای بالکن است، که کولر آبی و پکیج نیز در این محل نصب می شوند.

ساختمان
نگاهی به ساختمان های این شهر

واحدهای طبقه اول به دلیل نورگیر، دارای تراس هستند.آشپزخانه در بعضی از واحدها اپن، و در بعضی واحدهای دیگر اسلیمی (بدون اپن) می باشد، که بستگی به پروژه و زمان ساخت واحد دارد. در ساختمان های ۳ و ۴ طبقه در پیلوت (همکف)، انباری در کنار پارکینگ ها، و در ساختمان های ۵ طبقه انباری در داخل واحد، و معمولاً در کنار آشپزخانه قرار دارد. در این فاز کلیه آپارتمان ها دارای پارکینگ سر پوشیده می باشد. این موضوع مزیت ساختمان های این فاز نسبت به فاز 11 می باشد.

 فاز ۸ پردیس، دارای زیرساخت های اصولی، تراکم ساختمانی کم و همچنین دارای خیابان های عریض و کم تردد است. ۶۸۰۰۰ متر شبکه توزیع آب دارد، که بیشتر آن لوله هایی با سایز ۱۰۰ تا ۷۰۰ میلی متر را دارا می باشد. خط لوله فاضلاب این فاز به طول ۶۴۸۵۰ متر طراحی شد. غرب فاز یک ایستگاه پمپاژ فاضلاب و فاضلاب قسمت شرقی به صورت ثقلی جریان دارد، و فاضلاب از طریق یک خط انتقال ۱۴ کیلومتری به تصفیه خانه فاضلاب ارسال می گردد.

در فاز ۹ قدیم، مخزن ذخیره آب فاز ۸ پردیس ۲۰۰۰۰ مترمکعب حجم دارد، و با خط لوله چدن داکتیل ۸۰۰ میلی متری آب این فاز را به صورت ثقلی پوشش می دهد. همچنین این فاز ۶۹۵۰۰ متر برق فشار متوسط دارد، که ۷۶۵۰۰ متر فشار ضعیف و ۶۰۵۰۰ متر شبکه روشنایی را دارا می باشد.

نقشه فاز 8
نقشه کلی فاز 8 پردیس

ناحیه بندی فاز 8 شهرجدید پردیس:

ناحیه 1 :

این ناحیه شامل 4 محله می باشد. و تقریبا در بخش مرکزی و شمال شرقی این فاز قرار دارد.

محله 1 و محله 2 شامل پروژه امیرساوالان، که جزئی از اصلی ترین و بهترین پروژه های این فازهست، می باشد. اکثر واحدهای مسکن مهر این ناحیه تحویل متقاضیان شده، و در حدود 70 درصد سکونت دارند.

در محله 3 و محله 4 این ناحیه، حدود 70 درصد از واحدها تحویل متقاضیان شده، و تقریبا 40 درصد سکونت دارند.

ناحیه 2 :

3 محله در این ناحیه قرار گرفته. این ناحیه در محدوده غرب و شمال غربی این فاز قرار می گیرد. پروژه جهاد نصر که در محله 1 قرار گرفته، از اصلی ترین پروژه های این ناحیه به حساب می آید. و در حدود 80 درصد از واحد ها به متقاضیان تحویل داده شده، و اکثرا سکونت دارند.

تقریبا نیمی از واحد های محله 2 این ناحیه تحویل متقاضیان گردیده، و در حدود 30 درصد جمعیت ساکن دارد. اکثر ساختمان ها در محله 3 در حال ساخت می باشد. و تقریبا 20 درصد از واحد ها تکمیل و تحویل گردید

ناحیه 3:

این ناحیه 2 محله را شامل می گردد، که در قسمت جنوبی این فاز قرار دارند.

در زمان حال این ناحیه کمترین تعداد واحد تحویلی و سکونت را نسبت به باقی ناحیه ها دارا می باشد.

در حدود 40 درصد از واحدهای محله 1 این ناحیه تحویل، و فقط 10 درصد سکونت دارند.

محله 2 در حال ساخت می باشد. و هنوز هیچ واحدی تکمیل و تحویل متقاضیان نشده.

نقشه ناحیه بندی فاز 8
نقشه ناحیه بندی فاز 8 شهر پردیس

امکانات تفریحی، فرهنگی، تجاری، درمانی و آموزشی فاز 8 شهر جدید پردیس :

فاز8 به دلیل بافت جدید و نوساز بودن،  از امکانات رفاهی ، و شهری کمی برخوردار می باشد. که البته با توجه به رشد روز افزون جمعیت در این فاز، امکانات به سرعت در حال پیشرفت می باشد.

کلانتری فاز ۸ در جنوب این فاز در میدان بهار قرار دارد.

از جمله مراکز خرید این فاز می توان به مجتمع تجاری آرارات، ونوس، چهارباغ و مجتمع تجاری پارسه اشاره کرد.  مدارس آیت الله هاشمی رفسنجانی، فرزانگان، مرکز محلۀ اروین، و مرکز محلۀ دنا، از مراکز آموزشی فاز 8 پردیس به حساب می آیند. همچنین مسجد علامۀ محمد تقی جعفری، مسجد امام رضا از مراکز مذهبی این فاز می باشند. باشگاه ورزشی توسن از مراکز ورزشی این فاز می باشد، که امکانات ورزشی مورد نیاز شما رو تامین می کند.

فضای-تفریحی
فضای تفریحی این فاز
فاز8 شهر پردیس
نمایی از خیابان های فاز 8
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *