ایران ملک
ایران ملک
مشتریان املاک

مشتریان املاک و تیپ های شخصیتی آن ها

انواع تیپ‌های شخصیتی مشتریان املاک و مستغلات:

شناخت تیپ شخصیتی مشتریان املاک برای فروش و بازاریابی موفق بسیار مهم و حائز اهمیت میباشد.این تیپ ها به 9 نوع مختلف تقسیم میشود و هر کدام از آنها دارای ویژگی های منحصر به فرد خود میباشد.

در ادامه به بررسی این 9 نوع تیپ شخصیتی میپردازیم. تا با شناخت آنها مشاورین املاک بتوانند،فروش مستمر و بالایی داشته باشند.

تیپ شخصیتی مروج :

این تیپ شخصیتی هیجان‌زده، شاد، شوخ‌طبع و خوش برخورد است، اظهارنظرهای مطلوبی می‌کند، و اشتیاق محض است. با این حال این افراد به طور سریع خرید نمی‌کنند. آن‌ها ملک های زیادی را بازدید کرده و این تفکر مشتاقانه را در هر بازدید بیان می‌کنند.

درنظر داشته باشید که همه ی نمونه‌های معرفی شدهٔ شما برای شخصیت مروج خاص نیست ، حتی اگر چنین حسی به نمایش بگذارند. درحقیقت این افراد برای همه فایل‌ها اشتیاق دارند، واحتمال زیاد آمادگی مالی برای خرید را ندارند،  ولی می‌توان آن‌ها را در مدت زمانی مشخص به خریدار تبدیل کرد.چرا که این تیپ شخصیتی ، تنها نیاز به زمان دارد.

تیپ شخصیتی تحلیلی :

این تیپ نقطه مقابل مروج است. بی‌سروصدا وارد خانه شما می‌شود. او تحقیقات خود را انجام می‌دهد و بسیار جدی عمل میکند. نباید زیاد به او اصرار بر خرید داشت و سعی نکنید او را به خطا بیندازید چون اطلاعات کاملی در مورد ملک دارد.

شما باید خود را با جدیت خریدار تطبیق دهید. البته اکثر این نوع از خریداران، نادیده گرفته می‌شوند؛ چرا که به اندازهٔ سایر خریداران انگیزه یا خروجی ندارند. در هر صورت شما باید به خواسته او توجه کرده و اطلاعات کافی را در اختیارشان قرار دهید.

تیپ شخصیتی کنترل ‌کننده :

او شخصی است که آمادهٔ خرید میباشد و به سرعت می‌خواهد حرکت کرده و به نتیجه برسد. این افراد همانند تیپ شخصیتی تحلیلی تحقیقات خود را انجام داده اند. ازطرفی سرعت خرید بالاتری نسبت به خریداران تحلیلی دارند.

تیپ شخصیتی حامی :

یکی از بهترین تیپ های شخصیتی، خریداران با تیپ شخصیتی حامی هستند. خوش ‌برخوردی، حامی بودن، صبوری، مهربانی و بسیار دلچسب بودن از ویژگی های بارز این شخصیت است.

هنگامی که با این نوع خریدار طرف هستید باید به او به طور کامل توجه کرد. این فرد برای نوع رابطه ای که برقرار می‌کنید، ارزش قائل می‌شود. این تیپ شخصیتی برای احساسات خوبی که شما برای آن‌ها ایجاد می‌کنید از شما خرید می‌کنند.

مشاور املاک

تیپ شخصیتی منفی :

این افراد بدبین و دلسرد کننده هستند. آنها در همه چیز مشکلی پیدا میکنند ؛ چه در مورد فایل هایی که نشان می دهید چه با توصیه های خود در مورد نحوه فروش ملک آنها. اصولا افرادی غیرمنطقی هستند و مذاکره با آنها بسیار دشوار خواهد بود.

تیپ شخصیتی مثبت :

 برخلاف تیپ شخصیتی منفی ، برخی از افراد روی باز دارند و از گفتن نکات منفی متنفرند و سعی در دیدن نکات مثبت دارند. این مشتریان همیشه می گویند “بله” اما برای تصمیم گیری نهایی دیر عمل می کنند، که این امر مانع حرکت شما رو به جلو می شود و ممکن است زمان زیادی صرف این افراد شود.

تیپ شخصیتی خنثی :

 این تیپ شخصیتی چیز زیادی نمی گویند و بازخوردی ارائه نمی دهند. و در کل اطلاعات کمی در این خصوص دارند. از آنجا که آنها مطمئن نیستند، و هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته اند ممکن است در تماس یک چیز را به شما گفته شود ،

اما بعدا نظر دیگری بازگو کنند. این می تواند مانعی برای ارتباط باشد و همچنین خود این افراد نتوانند به خواسته خود و خرید مناسبی دست پیدا کنند.

تیپ شخصیتی عصبی :

تیپ شخصیتی عصبی معمولا با صدای بلند و پر تنش صحبت می کنند.این دسته از مشتریان به یک دقیقه زمان نیاز دارند تا انتقاد کنند و اقدامات فوری را از شما درخواست کنند. چنین ویژگی هایی می تواند باعث بروز تنش بین شما و مشتری شود.

تیپ شخصیتی پرخاشگر :

 افراد با تیپ شخصیتی پرخاشگر معمولا احساس می کند که نیازهای آنها باید در وهله اول قرار گیرد و طوری رفتار می کنند که انگار تنها مشتری شما هستند.

آنها به طور مدام از طریق تماس تلفنی ویا پیامک پیگیری می کنند حتی قبل از این که فرصتی برای ارزیابی وضعیت ملکشان و یا تهیه فهرستی از ملک های مناسب برای بازدید داشته باشید. در نتیجه، آنها همیشه خدمات خود را از دست خواهند داد.

کلام آخر:

در بحث کلی شناخت روانشناسی فروش و تیپ های شخصیتی باعث درصد فروش بیشتر و موفقیت در این امر میگردد. که همین موضوع باعث اعتماد و اطمینان خاطر مشتریان املاک میگردد.

شرکت ایران ملک با بهره مندی از مشاورین املاک متخصص و حرفه ای در شهر پردیس فعالیت دارد، و در خدمت شما عزیزان میباشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *